Tvarumas – daugiau nei tik mada: konferencija apie šiandieninius iššūkius
Visuomenė vis geriau supranta savo vaidmenį ir atsakomybę už mūsų planetos ateitį bei įsisąmonina, jog aplinkos saugojimas, tvari veikla ir atsakingas vartojimas yra ne tik mada, bet ir gyvenimo būdas, nulemsiantis ateinančių kartų gyvenimo kokybę. Tai patvirtino ir balandžio 25 dieną vykusios konferencijos „Tvarumas – vis dar mada ar jau kasdienybė?“ pranešėjai ir dalyviai. Renginį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Verslo ir svetingumo profesinės karjeros centras bei Panevėžio kolegija, įgyvendinant Erasmus+ programos projektą „Trijų pakopų profesinio meistriškumo centrai: kvalifikacijos, verslumas ir inovacijos Žaliosios ekonomikos kontekste/ 3LoE“.
Konferencijos metu dalyviai turėjo galimybę išgirsti tvarumo ekspertų patirtis ir patarimus įgyvendinant žalumo strategijas. Pranešėjai nagrinėjo įvairias temas – nuo tvarumo svarbos eksporto augimo strategijose iki tvarių sprendimų taikymo svetingumo sektoriuje. Renginio pradžioje dalyviams pristatytas projektas ir jo metu Lietuvoje sukurtas Žaliosios ekonomikos profesinės kompetencijos centras. Aktualijomis ir įžvalgomis apie Europos Žaliąjį kursą ir jo įgyvendinimo perspektyvas pasidalino Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje vadovas Marius Vaščega. Apie tvarumo praktikų įgyvendinimą svetingumo sektoriuje ir kylančius iššūkius papasakojo lektorė, svetingumo auditorė Vilma Dubinskaitė, o žaliuoju smegenų plovimu vadinamą klaidinančią marketingo strategiją išaiškino bei jos pavyzdžiais pasidalino Ieva Budraitė – klimato sprendimų advokatorė bei Žaliosios politikos instituto direktorė tarptautinei ir projektinei veiklai.
Pasidalinti patirtimi į renginį buvo pakviestos ir įmonės, kurios atsakingai taiko tvarumo principus vystydamos savo verslą. Priežastimi, kodėl AB „Utenos trikotažas“ kryptingai ėjo tvaraus verslo linkme, kodėl pokyčiai įmonėje buvo neišvengiami ir kokius procesus atliko, kad atitiktų tvarumą patvirtinantį Greenpeace standartą, pasidalino AB „Utenos trikotažas“ sertifikavimo ir auditavimo vadovė Jurgita Stankūnienė. UAB „Biržų duona“ marketingo projektų vadovė Gintarė Stepanavičiūtė pristatė, kokiu keliu ėjo ši įmonė, kad taptų viena tvariausių Lietuvoje, kokius konkrečius sprendimus pritaikė ir ar tai atsipirko. „Romantic“ viešbučio marketingo specialistė Eglė Bausytė-Šmitienė pasidžiaugė, kad viešbutis „Romantic“ yra ne tik vienas iš 4 Žaliojo rakto sertifikatą turinčių ekologiškų viešbučių Lietuvoje, bet ir jų kryptinga tvari veikla puikiai įvertinta Europoje. Lektorė, „HBH Vilnius“ restorano savininkė Aida Čepukaitė savo pranešimu apibendrino konferencijos metu išgirstas mintis, pateikė subtilias įžvalgas apie svetingumo sektoriaus realijas, pasidalino savo versle taikomų tvarių sprendimų patirtimi ir iškėlė kontraversiškų klausimų auditorijai, įtraukdama dalyvius į smagią diskusiją.
Konferencijos metu diskutuota ar tvarumas yra tik laikinas reiškinys, ar jau tapo mūsų gyvenimo būdu. Išklausius pranešimus tapo akivaizdu, kad tvarumo integravimas į įvairias veiklos sritis tampa neatsiejama gyvenimo dalimi ir būtina sąlyga ilgalaikei ekonominei, socialinei gerovei bei aplinkos išsaugojimui. Visi septyni pranešėjai patvirtino, kad tvarumas yra mūsų bendras kelias į geresnę ir žalesnę ateitį, o veiksmai šia kryptimi yra ne tik galimybė, bet ir kiekvieno mūsų pareiga – tiek kasdieniame gyvenime, tiek versle, švietime bei kitose srityse.
Konferencija „Tvarumas – vis dar mada ar jau kasdienybė?“ dar kartą atkreipė visų mūsų dėmesį į aktualius tvarumo klausimus. Puikūs pranešimai įkvėpė klausytojus veikti šia kryptimi, sukuriant geresnę, tvaresnę ir darnesnę ateitį tiek sau patiems, tiek visai planetai. Akivaizdu, kad kiekvienas mūsų žingsnis tvarumo link yra svarbus ir reikšmingas, o pradėti veikti niekada nėra per vėlu.
Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų informacija