A. Navakaitė. Džiaugiuosi, kad pasirinkau tokią prasmingą profesiją
„Būti vaikų darželio auklėtoja mane paskatino sesutės gimimas. Kadangi turiu mažą sesutę, turėjau realią patirtį prižiūrint vaikutį nuo pat gimimo, o po to sekė studijos, praktika bei darbas su vaikais,“- apie savo profesijos pasirinkimą pasakoja mūsų alumni Andželika Navakaitė.
„Panevėžio kolegijoje įgijau ugdymo mokslų bakalauro laipsnį ir pedagogo profesinę kvalifikaciją. Studijų kryptis – Pedagogika (ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas). Vėliau baigiau 168 ak. val. trukmės ilgalaikių mokymų programą: „Ikimokyklinio ugdymo Montessori pedagogų kvalifikacijos tobulinimas“. Kursų programa skirta siekti montessorinės auklėtojos kvalifikacijos darbui su 3-6 – erių metų vaikais. Dirbau privačiame vaikų darželyje „Mamos Delne“ Vilniuje. Šiuo metu dirbu Panevėžio lopšelyje – darželyje „Pušynėlis“. Rugsėjo mėnesį jau skaičiuosiu savo 5 pedagoginio darbo metus.
Dar studijuodama antrame kurse iš savo dėstytojos Ernos Jaudzemaitės gavau darbo pasiūlymą – kvietimą ateiti dirbti į netradicinę M.Montessori ugdymo grupę. Džiaugiuosi, kad kolegijoje sutikau tokius nuostabius dėstytojus, kurie pristatė netradicines ugdymo sistemas: Reggio Emilija, „Gera pradžia“, Valdorfo, Suzuki, Montessori ir kt. Šia dėstytoja visada žavėjausi nuo pat pirmų paskaitų iki dabar, ji tikra savo srities profesionalė. Iš jos pasisėmiau ne tik daug teorinių, bet ir praktinių žinių. Taip pat didžiuojuosi, kad turėjau galimybę mokytis pas Lilija Kryževičienę, kurios dėka galėjau pamatyti daug įvairių darželių, dirbančių su skirtingomis ugdymo sistemomis, daug praktinių ir įdomių paskaitų ugdymo įstaigose.
Labiausiai kolegijoje man įstrigo netradicinės paskaitos, vienos iš jų vyko kavinėje „Kavos dėžutė“ su dėstytoju Ramūnu Jukna. Šio dėstytojo psichologijos paskaitos buvo labai įdomios, visada jų laukdavau.
Montessori ugdymo sistema – savita, turinti psichologinį, filosofinį pamatą, lavinamąją medžiagą, veiklos metodiką. Pagal šią sistemą kuriama aplinka, kurioje vaikai patys atpažįsta savo klaidas ir geba iš jų mokytis. Suteikiant vaikams laisvę veikti patiems, geriausiai išryškėja jų individualumas, valia, vaizduotė, disciplina ir tikrieji gebėjimai. Montessori teiginys „Padėk man tai atlikti pačiam“ – atskleidžia visą ugdymo sistemos esmę. Džiaugiuosi, kad pasirinkau tokią prasmingą profesiją. Panevėžio kolegijoje gavau ne tik teorinių, bet ir daug praktinių žinių.“