[:lt]Projekto ReTeD išvyka į vaikų darželį „Creakids“ Rygoje[:]
[:lt]Nordplus Horizontal 2017 Nr. NPHZ-2017/10067 “Reducing Teacher Drop-Out Rate” – ReTeD projekto veiklos artėja prie pabaigos. Balandžio 24 d., tęsiant kovo mėnesio mokymų tematiką, 30 ikimokyklinio ugdymo institucijose dirbančių pedagogų – mentorių, jaunųjų pedagogų ir Panevėžio kolegijos projekto komanda vyko į Rygos vaikų darželį „Creakids“, kurio aplinka, ugdymo programa sukurta pritaikant Norvegijos įstaigos „Larinsverkstedet AS“ patirtį.
Pedagogai susipažino su grupių struktūra, veikla, šiuolaikiško ugdymo metodais. Darželio ugdymo programoje vyraujančioms ugdymo sritims skirtos atskiros erdvės, tai: matematikos kambarys, kalbos kambarys, dailės ir kūrybinių darbelių dirbtuvėlės, „širdies“ kambarys, judesiams lavinti – sporto salė ir nedidelis baseinas. Kiekviena savaitės diena skirta vis kitai sričiai ugdyti. Ypatingas dėmesys skiriamas fiziniam aktyvumui lauke, gamtos stebėjimui, tyrinėjimui. Šio darželio lauko teritorijoje supiltas didelis kalnas, įrengta keletas sūpynių, medinių karstyklių. Pedagogai ir vaikai lauke kartu leidžiasi nuo kalno, taškosi purve. Žiemą lauke praleidžiama ne mažiau kaip dvi valandas, o šiltuoju metų laiku – visą dieną. Temperatūra turi kristi iki minus 20 ar 25 laipsnių, kai atsisakoma eiti į lauką. Tokiame darželyje vaikai auga artimesni gamtai, turi labai daug galimybių lavinti stambiają motoriką, geriau sutelkia dėmesį, yra kūrybiškesni, mažiau konfliktuojantys. Latvijos pedagogių, kurios beje yra labai jaunos, teigimu, išvykos į gamtą su vaikais yra labai svarbios, tam paprastai skiriama viena diena per savaitę. Suplanavus tokią dieną nepaisoma oro sąlygų, tik pritaikoma apranga.
Buvo įdomu aptarti darželio patalpų funkcionalumo klausimus ir praktiškai pamatyti rekonstruotą senamiesčio darželį, rūsyje įrengtas virtuvės patalpas, trečio aukšto patalpose įkurdintus personalo kabinetus, pedagogų poilsio kambarius, funkcionalią lauko žaidimų aikštelę mažame senamiesčio kiemelyje.
Projekto dalyvius vienija noras tobulėti, o Panevėžio kolegija sudaro galimybę ikimokyklinio ugdymo institucijose dirbantiems pedagogams – mentoriams, jauniesiems pedagogams pasidalyti gerąja patirtimi, susipažinti su kaimyninių šalių ikimokyklinio ugdymo sistema.
[:]