Panko.lt

Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas

Studijų programos forma ir trukmė: nuolatinė (3 metai), ištęstinė (4 metai).

Studijų programą vykdo: Panevėžio kolegijos Socialinių mokslų fakultetas.

Kvalifikacinis laipsnis ir profesinė kvalifikacija: Ugdymo mokslų profesinis bakalauras; pedagogo profesinė kvalifikacija.

Studijų programos apimtis kreditais: 180 ECTS kreditų.

Kodėl verta rinktis šią programą: Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programa skirta tiems, kurie myli vaikus, nori išmanyti jų ugdymo(si) procesą, siekia tapti profesionalais, gebančiais sėkmingai integruotis į darbo rinką ir pedagoginę visuomenę, tikisi įdomaus bei kūrybiško darbo. Šiuo metu ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai – labai paklausi profesija, tai rodo aukštas programos absolventų įsidarbinimo pagal įgytą išsilavinimą lygis.

Informacija stojantiesiems: Studentų priėmimas

Studijų kokybės vertinimo centro išvados: Peržiūrėkite čia 

Konkursinio balo sandara

0,4 Lietuvių kalba ir literatūra (egzaminas)
0,2 Matematika arba užsienio kalba, arba informacinės technologijos, arba geografija, arba filosofija (egzaminas arba metinis pažymys)
0,2 Bet kuris kitas dalykas, nesutampantis su pirmuoju ir antruoju (egzaminas arba metinis pažymys)
0,2 Istorija (egzaminas)

Konkursinio balo sudarymui taikomi papildomi balai aprašyti priėmimo taisyklėse

Moduliai (dalykai)

Studijuojami dalykai (nuolatinės studijos)



Bendrieji koleginių studijų moduliai (dalykai)
Profesinės kalbos kultūra
Saugus darbas ir civilinė sauga
Profesinė užsienio kalba
Verslumo pagrindai
Studijų krypties moduliai (dalykai)
Ugdymo teorija ir praktika
Bendroji ir raidos psichologija
Ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika
Vizualinė raiška
Aplinkos pažinimas
Vaiko sveikata ir higiena
Informacinės komunikacinės technologijos ir jų naudojimas ugdymo procese
Profesinės veiklos praktikos
Pažintinė
Studijų krypties moduliai (dalykai)
Ugdymo programų modeliavimas
Specialioji pedagogika ir specialioji psichologija
Šeimos pedagogika ir psichologija
Vizualinė raiška
Matematikos pažinimas
Muzikinė ir teatrinė raiška
Vaiko kalbos ugdymas ir vaikų literatūra
Kolegijos nustatyti ir pasirenkami dalykai
PD1 – laisvai pasirenkamas modulis (dalykas), nustatytas direktoriaus įsakymu
PD2 – laisvai pasirenkamas modulis (dalykas), nustatytas direktoriaus įsakymu
Profesinės veiklos praktikos
Pedagogo asistento praktika
Integruota praktika ikimokyklinio ugdymo(si) grupėse
Studijų krypties moduliai (dalykai)
Pedagoginių tyrimų metodologija
Pedagoginių studijų baigiamasis darbas
Dorinis ugdymas ir socialinių įgūdžių formavimas
Vaiko fizinio aktyvumo ugdymas
Renginių organizavimas
Teisė ir vaiko teisių apsauga
Švietimo vadyba ir profesinė etika
Kolegijos nustatyti ir pasirenkami dalykai
A1 Edukacinių projektų vadyba / A1 Lyderystė ir komandos formavimas
A2 Judrieji žaidimai ir šokis vaikų darželyje / A2 Sportiniai žaidimai vaikų darželyje
A3 Tarpkultūrinis ugdymas / A3 Etnokultūra ir tautosaka
Profesinės veiklos praktikos
Integruota praktika priešmokyklinio ugdymo(si) grupėse
Baigiamoji praktika
Baigiamasis darbas

A1, A2, A3 – alternatyviai pasirenkami moduliai (dalykai), kuriuos numato studijų krypties programos komitetas.

Studijuojami dalykai (ištęstinės studijos)




Bendrieji koleginių studijų moduliai (dalykai)
Profesinės kalbos kultūra
Saugus darbas ir civilinė sauga
Profesinė užsienio kalba
Studijų krypties moduliai (dalykai)
Ugdymo teorija ir praktika
Bendroji ir raidos psichologija
Ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika
Vizualinė raiška
Vaiko sveikata ir higiena
Informacinės komunikacinės technologijos ir jų naudojimas ugdymo procese
Studijų krypties moduliai (dalykai)
Ugdymo programų modeliavimas
Specialioji pedagogika ir specialioji psichologija
Šeimos pedagogika ir psichologija
Vizualinė raiška
Dorinis ugdymas ir socialinių įgūdžių formavimas
Muzikinė ir teatrinė raiška
Vaiko kalbos ugdymas ir vaikų literatūra
Profesinės veiklos praktikos
Pažintinė praktika
Pedagogo asistento praktika
Studijų krypties moduliai (dalykai)
Aplinkos pažinimas
Matematikos pažinimas
Vaiko kalbos ugdymas ir vaikų literatūra
Vaiko fizinio aktyvumo ugdymas
Švietimo vadyba ir profesinė etika
Kolegijos nustatyti ir pasirenkami dalykai
PD1 – laisvai pasirenkamas modulis (dalykas), nustatytas direktoriaus įsakymu
PD2 – laisvai pasirenkamas modulis (dalykas), nustatytas direktoriaus įsakymu
A1 Edukacinių projektų vadyba / A1 Lyderystė ir komandos formavimas
Profesinės veiklos praktikos
Integruota praktika ikimokyklinio ugdymo(si) grupėse

A1 – alternatyviai pasirenkamas modulis (dalykas), kurį numato studijų krypties programos komitetas.

Bendrieji koleginių studijų moduliai (dalykai)
Verslumo pagrindai
Studijų krypties moduliai (dalykai)
Pedagoginių tyrimų metodologija
Pedagoginių studijų baigiamasis darbas
Renginių organizavimas
Teisė ir vaiko teisių apsauga.
Kolegijos nustatyti ir pasirenkami dalykai
A2 Judrieji žaidimai ir šokis vaikų darželyje / A2 Sportiniai žaidimai vaikų darželyje
A3 Tarpkultūrinis ugdymas / A3 Etnokultūra ir tautosaka
Profesinės veiklos praktikos
Integruota praktika priešmokyklinio ugdymo(si) grupėse
Baigiamoji praktika
Baigiamasis darbas

A2, A3 – alternatyviai pasirenkami moduliai (dalykai), kuriuos numato studijų krypties programos komitetas.

Daugiau

Dėmesys praktikai: praktinius įgūdžius studentai tobulina profesinės veiklos praktikose, kurios atliekamos geriausiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose, įvairaus amžiaus vaikų grupėse.

Tarptautinių studijų galimybės: programos studentai turi galimybę studijuoti pagal ERASMUS studentų mainų programą.

Karjeros galimybės: absolventai baigę studijas galės dirbti visų tipų valstybinėse ir privačiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose, steigti vaikų užimtumo centrus, privačias ikimokyklinio ugdymo įstaigas, tęsti studijas Lietuvos ir užsienio aukštosiose mokyklose.

Studijų programos tikslas: parengti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoją, gebantį atsižvelgti į vaiko prigimtines galias, jo individualią patirtį ir poreikių kaitą, gebantį organizuoti kokybišką ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą(si) globalizacijos, socialinės įvairovės ir naujų technologijų kontekste.

Studijų rezultatai:
1. Žinos šiuolaikines ugdymo teorijas, švietimo tendencijas, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo(si) strategijų, metodų, technologijų taikymą ugdymo(si) aplinkoje, pasiekimų vertinimo metodus.
2. Įgis žinių apie švietimo politikos kryptingumą, asmens ir visuomenės darnų vystymąsi, švietimo vadybą ir lyderystę, susipažins su ugdymą reglamentuojančiais dokumentais.
3. Gebės surasti ir analizuoti švietimo ir ugdymo mokslinę ir informacinę literatūrą, taikyti šiuolaikinius informacijos kaupimo, analizės ir sisteminimo būdus, atlikti profesinės veiklos tyrimus.
4. Gebės identifikuoti ir spręsti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo problemas, plėtoti tarpinstitucinį bendradarbiavimą.
5. Atpažins vaikų bendrus, individualius raidos dėsningumus, ypatumus ir raišką, įvertins specialiųjų ugdymo poreikių turinčių ir gabių vaikų ugdymo(si) poreikius ir individualizuos jų tenkinimo būdus
6. Gebės modeliuoti, individualizuoti, diferencijuoti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo turinį, planuoti, organizuoti ugdymo procesą, atsižvelgiant į ugdymo(si) kontekstą.
7. Gebės taikyti vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimo metodus, skatinti individualią ugdymosi pažangą, gebės ugdyti mokėjimo mokytis kompetenciją.
8. Gebės kurti saugią, tolerantišką ir saviraišką skatinančią ugdomąją aplinką, sudarys sąlygas vaikų vertybinių nuostatų, socialinių įgūdžių formavimui.
9. Gebės naudoti ugdymo procese įvairias ugdymo priemones, skaitmenines technologijas ir įrangą, taisyklingai vartoti lietuvių kalbą, bendrauti užsienio kalba profesinėje veikloje.
10. Gebės veikti bendradarbiaujant, dirbti komandoje, koordinuoti projektinę veiklą, dalyvauti profesinės bendruomenės tinkluose.
11. Gebės išlaikyti savo ir puoselėti ugdytinių kultūrinį identitetą bei pagarbą kultūrų įvairovei.
12. Gebės reflektuoti savo pedagoginę veiklą, apsibrėžti asmeninio tobulėjimo kryptis ir sistemingai plėsti savo bendrąsias bei specialiąsias kompetencijas; vadovausis socialinės atsakomybės vertybinėmis nuostatomis.

Atsiliepimai

D. Zakarauskaitė. Kolegija atveria langus pasirinkti

Susipažinkite su kolegijos ALUMNI – Daiva Zakarauskaite.

„Įgijau pradinio ugdymo specialybę. Kiekvienas studentas pasiima, kiek jam tuo laiku reikia. Aš buvau ta studentė, kuriai VISKAS buvo įdomu. Pradedant mokslais ir baigiant studentų atstovybėje keliamais klausimais. Kolegija atveria langus pasirinkti, ko Tau reikia, o durys atsidaro, jei tikrai trokšti įgyvendinti savo siekius praktikoje.“ (skaitykite plačiau)

A. Navakaitė. Džiaugiuosi, kad pasirinkau tokią prasmingą profesiją

„Būti vaikų darželio auklėtoja mane paskatino sesutės gimimas. Kadangi turiu mažą sesutę, turėjau realią patirtį prižiūrint vaikutį nuo pat gimimo, o po to sekė studijos, praktika bei darbas su vaikais,“- apie savo profesijos pasirinkimą pasakoja mūsų alumni Andželika Navakaitė. (skaitykite plačiau)

Galimi darbdaviai: