Socialinis darbas
Studijų programos forma ir trukmė: nuolatinė (N) (3 metai), ištęstinė (I) (4 metai).
Studijų programą vykdo: Panevėžio kolegijos Biomedicinos mokslų fakultetas.
Kvalifikacinis laipsnis ir profesinė kvalifikacija: Socialinių mokslų profesinis bakalauras ir socialinio darbuotojo profesinė kvalifikacija.
Studijų programos apimtis kreditais: 180 ECTS kreditų.
Kodėl verta rinktis šią programą: studijų programa skirta parengti socialinį darbuotoją. Įgyję socialinio darbuotojo kvalifikaciją galės dirbti savarankiškai arba komandoje socialinės apsaugos sistemos, sveikatos apsaugos, švietimo sistemos, vidaus reikalų sistemos tarnybos įstaigose, nevalstybinėse organizacijose, religinių bendruomenių institucijose, privačiame sektoriuje.
Informacija stojantiesiems: Studentų priėmimas
Studijų kokybės vertinimo centro išvados: Peržiūrėkite čia
Studijuojami moduliai (dalykai)*
* Šis studijų planas taikomas nuo 2022 metų (nuolatinės studijos)
1 kursas | 2 kursas | 3 kursas |
Bendrieji koleginių studijų moduliai (dalykai) | ||
Modulis 1. Įvadas į studijas (Studijų įvadas ir socialinės veiklos etika; Sociologijos įvadas; Socialinė ekologija; Lietuvos ir ES socialinė politika) | ||
Studijų krypties moduliai (dalykai) | ||
Modulis 2. Socialinio darbuotojo profesinė veikla (Socialinio darbo istorija ir teoriniai modeliai; Psichologijos įvadas; Socialinė rūpyba ir paslaugos) | Modulis 5. Socialinis darbas su klientais (Socialinis darbas su klientų grupėmis; Socialinių krizių įveikimo būdai; Vaiko ir suaugusio gerovė) | Mokslo taikomoji veikla socialiniame darbe. Kursinis darbas |
Edukologijos pagrindai | Modulis 6. Socialinio darbo vadyba (Nevyriausybinių organizacijų socialinė veikla; Socialinio darbo administravimas; Socialinio verslo ir projektų vadyba) | Šeimos ir vaiko teisė |
Modulis 3. Komunikacija (Profesinė užsienio kalba; Informacinės ir komunikacinės technologijos; Specialybės kalbos kultūra) | Modulis 7. Socialinė sveikata ir fizinė gerovė (Bendruomenės psichinė sveikata ir socialinių darbuotojų sauga; Epidemiologija ir visuomenės sveikata; Socialinė klientų reabilitacija ir integracija) | Užimtumo teorija ir terapija |
Socialinė ir bendravimo psichologija | Socialinės apsaugos ir žmogaus teisė | |
Modulis 4. Socialinio darbo pagrindai | ||
Specializacijos / Alternatyviai pasirenkami moduliai (dalykai) | ||
A1 Atvejo vadyba socialiniame darbe / Mediacija socialinio darbo praktikoje / Krikščioniškas socialinis mokymas | ||
A2 Socialinis darbas sveikatos priežiūroje / Socialinis darbas su jaunimu / Socialinis darbas su migrantais | ||
Praktikos | ||
Modulis 9. Įvadinė praktika ,,Socialinio darbo metodų raiška socialiniame darbe“ | Pagrindinė praktika ,,Socialinio darbo proceso organizavimas“* | |
Kolegijos nustatyti laisvai pasirenkamieji dalykai | ||
PD1 | ||
PD2 | ||
Baigiamasis darbas* |
* Baigiamasis modulis
PD1, PD2 – laisvai pasirenkami moduliai (dalykai), nustatyti direktoriaus įsakymu.
A1, A2 – alternatyviai pasirenkami moduliai (dalykai), kuriuos numato studijų krypties programos komitetas.
Studijuojami moduliai (dalykai)*
* Šis studijų planas taikomas nuo 2022 metų (ištęstinės studijos)
Modulis 1. Įvadas į studijas (Studijų įvadas ir socialinės veiklos etika; Sociologijos įvadas; Socialinė ekologija; Lietuvos ir ES socialinė politika)
1 kursas | 2 kursas | 3 kursas | 4 kursas |
Bendrieji koleginių studijų moduliai (dalykai) | |||
Studijų krypties moduliai (dalykai) | |||
Modulis 2. Socialinio darbuotojo profesinė veikla (Socialinio darbo istorija ir teoriniai modeliai; Psichologijos įvadas; Socialinė rūpyba ir paslaugos) | Modulis 4. Socialinio darbo pagrindai | Modulis 6. Socialinio darbo vadyba (Nevyriausybinių organizacijų socialinė veikla; Socialinio darbo administravimas; Socialinio verslo ir projektų vadyba) | Socialinės apsaugos ir žmogaus teisė |
Edukologijos pagrindai | Modulis 7. Socialinė sveikata ir fizinė gerovė (Bendruomenės psichinė sveikata ir socialinių darbuotojų sauga; Epidemiologija ir visuomenės sveikata; Socialinė klientų reabilitacija ir integracija) | Šeimos ir vaiko teisė | Mokslo taikomoji veikla socialiniame darbe. Kursinis darbas |
Modulis 3. Komunikacija (Profesinė užsienio kalba; Informacinės ir komunikacinės technologijos; Specialybės kalbos kultūra) | Modulis 5. Socialinis darbas su klientais (Socialinis darbas su klientų grupėmis; Socialinių krizių įveikimo būdai; Vaiko ir suaugusio gerovė) | ||
Socialinė ir bendravimo psichologija | Užimtumo teorija ir terapija | ||
Specializacijos / Alternatyviai pasirenkami moduliai (dalykai) | |||
A2 Socialinis darbas sveikatos priežiūroje / Socialinis darbas su jaunimu / Socialinis darbas su migrantais | A1 Atvejo vadyba socialiniame darbe / Mediacija socialinio darbo praktikoje / Krikščioniškas socialinis mokymas | ||
Praktikos | |||
Modulis 9. Įvadinė praktika ,,Socialinio darbo metodų raiška socialiniame darbe“ | Pagrindinė praktika ,,Socialinio darbo proceso organizavimas“* | ||
Kolegijos nustatyti laisvai pasirenkamieji dalykai | |||
PD1 | PD2 | ||
Baigiamasis darbas* |
* Baigiamasis modulis
PD1, PD2 – laisvai pasirenkami moduliai (dalykai), nustatyti direktoriaus įsakymu.
A1, A2 – alternatyviai pasirenkami moduliai (dalykai), kuriuos numato studijų krypties programos komitetas.
Dėmesys praktikai: praktinius įgūdžius studentai tobulina profesinės veiklos praktikų metu socialines paslaugas teikiančiose organizacijose ir kitose institucijose, kuriose yra socialinių paslaugų poreikis. Tai socialinės ir sveikatos apsaugos, švietimo, vidaus reikalų sistemos įstaigose, nevyriausybinėse organizacijose, religinių bendruomenių institucijose, pabėgėlių reikalų tarnyboje bei privačiame sektoriuje.
Tarptautinių studijų galimybės: programos studentai turi galimybę studijuoti pagal ERASMUS studentų mainų programą.
Karjeros galimybės: absolventai gali siekti studijų rezultatų įskaitymo, jei nori studijuoti pagal universitetines pirmosios pakopos studijų programas. Baigę papildomąsias studijas arba įvykdę kitus aukštosios mokyklos nustatytus reikalavimus turi teisę stoti į antrosios pakopos magistrantūros studijas.
Studijų programos „Socialinis darbas“ tikslas – parengti socialinio darbo specialistus gebančius nustatyti, įvertinti situaciją, planuoti, teikti, koordinuoti socialinę paramą, bei analizuoti socialinės paramos procesą ir vertinti rezultatus, taikant naujoves savo profesinėje veikloje.
Studijų rezultatai:
- Išmano socialinio darbo teoriją ir metodus, socialines problemas ir jų raišką socialinėje aplinkoje, profesinės etikos principus.
- Turi žinių apie socialinio darbo profesijos raidą šalyje, teorijas apie žmogaus elgesį ir jo kaitą, žmogaus teises ir socialinį teisingumą.
- Turi naujausių žinių apie nacionalinę, socialinę politiką, socialinio darbo organizavimą, tarpprofesinį bendradarbiavimą.
- Žino taikomųjų tyrimų metodologiją, informacines, komunikacines ir pagalbą teikiančias technologijas bei darnios plėtros principus.
- Išmano socialinių, humanitarinių ir kitų mokslų teorijų pagrindus, geba juos taikyti teikdamas socialines paslaugas klientams.
- Turi žinių nustatyti socialinių paslaugų poreikį, teikti socialines paslaugas klientams ir atlikti taikomuosius tyrimus.
- Geba atlikti į praktiką orientuotus socialinio darbo taikomuosius tyrimus bei interpretuoti konkrečių socialines paslaugas teikiančių institucijų veiklos rezultatus, socialinės politikos kontekstuose.
- Geba plėtoti profesinę veiklą ir diegti socialinio darbo inovacijas, taikyti taikomųjų tyrimų rezultatus, sprendžiant konkrečias socialines problemas.
- Geba atpažinti, analizuoti ir vertinti asmens, šeimos, grupės, bendruomenės (kliento) poreikius ir stiprybes, vadovautis norminiais teisės aktais ir institucijos dokumentais.
- Geba ugdyti asmens socialinius, higieninius ir darbinius įgūdžius, prognozuoti galimą socialinių problemų bendruomenėje atsiradimą.
- Geba planuoti, teikti ir dokumentuoti socialines paslaugas, vertinti jų poveikį klientui, taikyti įvairius socialinio darbo metodus ir kurti abipusio pasitikėjimo su klientu santykius.
- Geba atstovauti klientų teisėms ir interesams, pasitelkti vidinius ir aplinkos išteklius, motyvuoti ir įgalinti klieną savipalgalbai.
- Geba rengti ir įgyvendinti pagalbos klientui planus, socialinius projektus institucijoms, regiono ir šalies mastu, tinkamai paskirstyti išteklius, vertinti socialinių paslaugų ir programų veiksmingumą.
- Geba bendradarbiauti su įvairių institucijų atstovais, organizuoti ir teikti socialines paslaugas, įgalinti klientus ir prisidėti prie socialinės gerovės.
- Geba analizuoti ir paaiškinti socialinės politikos įtaką žmogaus teisių įtvirtinimui, socialinės atskirties mažinimui.
- Geba praktinėje veikloje vadovautis socialinio teisingumo, žmogaus teisų principais, socialinio darbo vertybėmis ir profesine etika, teikti įžvalgas jų įgyvendinimo tobulinimui.
- Geba veiksmingai bendrauti ir bendradarbiauti su klientais, kolegomis, komandos nariais ir kitais specialistais, politikais, žiniasklaida, mokslininkais ir vadovautis abipusės pagarbos, tarpusavio supratimo ir susitarimo principais, etikos normomis.
- Geba sklandžiai ir įtaigiai reikšti savo mintis žodžiu ir raštu, efektyviai komunikuoti profesinėje aplinkoje ir bendruomenėje lietuvių ir užsienio kalba.
- Geba diskutuoti aktualiais profesiniais klausimais, siekti, plėtoti ir stiprinti socialinio darbo profesiją.
- Geba reflektuoti, analizuoti ir kritiškai vertinti savo profesinę veiklą, suvokia mokymosi visą gyvenimą svarbą.
- Geba savarankiškai priimti sprendimus, kai reikia veikti apibrėžtoje situacijoje ir remtis profesinėmis žiniomis.
- Geba rinkti ir sisteminti informaciją iš nacionalinių ir tarptautinių informacijos šaltinių, naudotis informacinėmis, komunikacinėmis bei pagalbą teikiančiomis technologijomis, atsakingai elgtis su konfidencialia informacija.
- Geba rūpintis savo asmenybės pažinimu bei tobulinimu, tobulinti profesinę kvalifikaciją, skleisti gerąją patirtį, kurti socialinio darbo profesijos įvaizdį.
R. Smirnova. Žodžio galia šiame darbe tikrai labai didelė
Kviečiame supažindinti su Rasa Smirnova, trečio kurso studijų programos Socialinis darbas studente. Moteris dalinasi, kad 21 savo gyvenimo metus yra atidavusi darbui policijoje, kūrusi ir turėjusi savo verslą, o šiuo metu yra aktyviai studijuojanti studentė, kuri ruošiasi savo baigiamajam darbui bei dirba Lietuvos Respublikos Seime. Uždavėme Rasai kelis klausimus. (skaitykite plačiau)
D. Kirlienė. Nuoširdžiai dėkinga visiems dėstytojams už suteiktas žinias
Kviečiame susipažinti! Panevėžio kolegijos ALUMNI, VšĮ Rokiškio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro socialinė darbuotoja Danguolė Kirlienė. „Visą gyvenimą negaliu nusėdėti ramiai vietoje. Viduje esu žmogus, norintis kitiems gera. Jei negaliu padėti, kai reikalinga pagalba, tai bent jau padedu žodžiu, paguoda, palaikymu. Draugai sako, kad esu pilnas pozityvumo balionėlis. Turbūt. Žinau tik tiek, kad gyvenime padėdama kitiems, tampu laimingesnė. Juk tai ir kiekvieno mūsų žmogaus pareiga – padėti kitam“. (skaitykite plačiau)
N. Ramaškienė. Labai džiaugiuosi įgyta socialinio darbuotojo specialybe
„Socialinio darbo studijos pirmiausia davė unikalią galimybę sutikti nuostabius dėstytojus, su kai kuriais artimas ir šiltas ryšys išliko ir baigus kolegiją,“- džiaugiasi net keliose įstaigose socialine darbuotoja dirbanti mūsų alumni Neringa Ramaškienė. (skaitykite plačiau)
L. Oroškienė. Kolegijos diplomas – kokybės ženklas
„Jau pirmosiomis studijų Biomedicinos mokslų fakultete savaitėmis supratau, kad mokslai man patinka, o fakulteto lankstumas ir papildomų veiklų galimybės užtikrina visapusišką mano tobulėjimą,“- pasakoja mūsų alumni, Jonavos rajono socialinių paslaugų centro socialinė darbuotoja Loreta Oroškienė. (skaitykite plačiau)
I. Iljina. Socialinis darbas – mano pašaukimas
„Svajojau dirbti iš širdies, o ne iš reikalo. Pajutau, kad socialinis darbas – mano pašaukimas. Tad labai džiaugiuosi, kad nepabijojau kardinaliai pakeisti savo darbą ir pasiryžau įgyti naują specialybę. O besimokydama galutinai įsitikinau – tai mano sritis,“- sako Socialinio darbo studijų programos alumni Inga Iljina. Šv.Juozapo globos namuose moteris pradėjo dar trečiame kurse ir dirba iki šiol. (skaitykite plačiau)
M. Zimblienė. Studijos suteikė netikėtą karjeros perspektyvą
„Studijos davė netikėtą karjeros perspektyvą. Jau 8-eri metai dirbu Atviroje jaunimo erdvėje, o pagal Lietuvoje egzistuojančias darbo su jaunimu rekomendacijas yra tik 3-4 specialybės, kurios suteikia galimybę dirbti su jaunimo auditorija jaunimo erdvėse ir centruose.“ – perspektyvia Socialinio darbo specialybe džiaugiasi ALUMNI Malvina Zimblienė. (skaitykite plačiau)